tisdag 24 november 2009

Nu är det dags för en välförtjänt paus framför "percy", har varit ute på en skogsrunda med hundarna efter jag lämnat Jimmie.
Det var verkligen skönt med en promenad nu, behövde få tänka lite och vara för mej själv en stund.
Robert stannade hemma ifrån skolan idag, lika bra att han får vila sej lite efter sprutan igår så får se hur det är imorgon men jag tror noga att han kan gå då.
Jag körde ner lilla Jennie och Vidar till Bvc på morgonen och han växer och frodas den lille, utan problem så.... tyvärr så har han ju sitt knip att dras med och det kan ta ett par-tre dagar sa Jennie innan dropparna gör någon verkan, så inatt har dom tydligen sovit väldigt dåligt...stackarna.
Dom ställer sin kosa till Eringsboda och morfar ikväll redan....och ska tydligen stannar över helgen, så jag ska ta nycklen och städa upp lite hos dom, så det är fint när dom väl kommer hem.

Kan ju vara skönt. Tycker så synd om dom när dom inte hinner med och det är bara roligt att kunna hjälpa dom. Dom kämpar så tappert med sin lilla familj. Gullungarna.

Nu på fredag kör jag igång nere i Karlskrona på trimmet där och det ska bli riktigt kul att få sätta tänderna i nåt. Är som balsam för själen.
Vädret var inget vidare idag tycker jag ...det ligger som ett täcke över hela Emmaboda och jag undrar jag om det inte kommer att gå över i snö, det känns som det iaf.
Regnet verkar aldrig ta slut.

Idag har jag på schemat att försöka få färdigt på balkongen och all belysning som ska vara där. Fick lite utrensat igår i förrådet men någon mer jul-låda har jag inte hittat, jag undrar vad jag ställt den???
Och sen måste jag tvätta färdigt, det är ju hur mycket som helst tycker jag, varför tar det aldrig slut???
En karre`stek åker nog in ugnen också till middag, kan ju vara gott. Kanske bäst att ta fram den då isf.

Ha en skön Tisdag gott folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar