tisdag 10 november 2009

Tisdag,Tisdag underbara tisdag.....

eller hur??? Nä, så farligt är det inte, hade lite svårt att somna inatt bara så när klockan ringde i morse så ville jag inte gå upp ur denna goa varma säng. Det är som att skiljas från en kär gammal vän.sigh
Måndagen försvann kvickt efter körningarna och telefonsamtal så var det dags för min kurs i Nybro och igår gick vi igenom "Excel" och det gick väl någorlunda bra om man inte har för mycket i huvudet , för när jag satt med mina övningar två minuter efter det han gått igenom så satt jag och kliade mej huvudet och undrade...."-Hur var det nu, igen???" Ja, det är väl jag i ett nötskal!!!!
Men det är kul att lära sej.
Fick också hjälp med den bärbara datorn som jag lånade hem så jag kan sitta och arbeta hemma, wow, tänk om Bibbi hade tänkt bara lite längre så hade jag fixat det själv. Hehe.

Gick ner till Jenna igår efter middag och tog en kopp kaffe och snusade lite på Vidar men det var inte så uppskattat av honom eftersom han var hungrig, tror att det är riktigt första gången som jag fick höra honom skrika ordentligt, det var ord och inga visor...haha en bestämd lite man det där!!!
Dom har vart iväg över helgen och ska iväg denna också, så jag får väl passa på denna veckan och träffa Vidar lite.

Idag är det möte och telefonsamtal som står på schemat, vilket jag gillar såå mycket. Men det ska väl snart vara avklarat hoppas jag, får väl hålla mej lite på Fb idag, det finns faktiskt dom som saknar mej...hehe
Men måste också fixa till denna stackars lägenhet, herre gud, vet inte vilken ände jag ska börja i....??!! Inte mycket man fick gjort igår precis.
Ställde ju in "Mary K"-partyt och det var nog tur för jag vart så trött igår och låg bara framför teven efter middagen. Det var ju "Grannfejden" och den vill man ju inte missa.
Fick också hör skvaller som jag fann väldigt roande, måste jag säga. Grannkärringen som jag berättat om i tidigare bloggar har ju sagt upp sin lgh här och ska flytta och har ju börjat gjort det också, så just nu pendlar dom tydligen mellan huset dom ska hyra och lgh. Men ivilket fall så har hon redan gjort sej populär hos grannarna där borta, i helgen hade hon väl som vanligt festat loss och varit ute o skrikit på de närboende och stört som vanligt, så den ena grannen hade tydligen blivit riktigt irriterad och ringt polis som man gör i sådana situationer, inte så bra kanske....med tanke på att de knappt hunnit att flytta in. Hade jag varit i hennes kläder hade jag skämts ihjäl , alltså.
Men en del har ju lite svårt att fatta!!!! Vi är iaf glada att det är lugnt här nu....

Idag verkar det trögt för Robban att komma upp, har hunnit vara inne och knacka på ett natal ggr redan....åh, dom sitter uppe alldeles för länge om kvällarna. Och jag går och lägger mej för tidigt för att tjata på honom.
Men nu börjar det snart bli kris om han inte masar sej upp.

Nähä, om man skulle göra en sista kraftansträngning med gossen nu och sen ordna till alla papper.
Ha en go Tisdag här ute så hörs vi snart igen.....
P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar