onsdag 16 december 2009

Äntligen!!!! Nu har snön kommit hit också, så härligt och framför allt väldigt vackert.
Det får gärna komma mer, när det är sånt här väder så stiger humöret.
Det blir ljusare och behaglig kyla när man luffsar fram.
Hundarna älskar det, Aramis blev som tokig igår när han kom ut och fick se den första snön, det första han gjorde var att plöja nosen i backen och bara gled fram och sen skulle det bara busas.
Dom hade tänt upp nere på planen nu när snön kom, dom brukar nämligen isa där om vintrarna så ungarna kan åka skridsko, så det brukar vara mycket folk där nere.
Men igår var det bara vi så jag kunde släppa lös den lille och han fick rasa av sej. Laban får jag vara lite mer försiktig med, han lyder på inkallning men ibland kan det vara svårt att hålla reda på bägge två och en del människor här har ju lite svårt för att fatta. Så jag har ett femtonsmeters koppel till honom så han också kan få springa av sej och leka och det funkar bra.
Det är så roligt att få se dom så glada. Så igårkväll var dom både trötta och blöta efter kvällspromenaden och då var det mysigt att få komma in och lägga sej i soffan med matte.

Ska försöka hinna med att ta lite vinterbilder i eftermiddag, det får jag inte glömma.
Får se vad jag hinner idag, för i morse försov vi oss , så jag har nästan precis lämnat av både Jimmie o Robert. Så nu ska jag ta disken och göra mej själv i ordning innan det bär iväg på möte!!
Känns tungt men det måste göras det också.

Ha en go snöig dag!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar