fredag 18 december 2009

Nu tänker jag ta en paus i allt, håller på att städa av här lite innan jag ska hämta Robban vid två.
Tänkte göra köttbullarna i eftermiddag som vi ska ha till Jul. Passade på att handl
a medans Jennie och Andreas var på bvc med Vidar och tog hans första spruta. F*n vad dyrt allt ska vara, tyckte det var inte mycket jag fick för pengarna men jag kostade iaf på mej en Amaryllis till jul, dom får ju så fina blommor!! Och jag fick tag i prinskorv men skinkan lyser med sin frånvaro kan jag tala om. Antingen är dom för stora eller för små och färdigkokta, jag vill ha en rimmad så jag kan göra den som jag vill. Dessutom har det blivit en tradition att den ska ta hela kvällen att göras dagen innan och stå färdig vid tolv, då man ska få tjuvsmaka den. Mums och mys!!!
Men jag får försöka hitta en till helgen.Revbenen är också redan köpta för dom kan vara svåra att få tag i nu. Så det har man lärt sej att vara ute i god tid i vad det gäller dom. Sill och vörtbröd ska det oxå inhandlas men tror att jag gör min egna rödbetssallad. Ska väl inte vara så svårt!!!!
Sjutton oxå, nu har värken satt in igen, har tagit två alvedon, får vi se om det hjälper.
Ska ut och köra en gång till sen efter Robban, men sen får Henrik ta över .....för jag ska banne mej ta mej en cider ikväll.....om jag inte glömmer bort det. Dom nya som det snöar i!!


Inte så stor ännu men den hinner nog slå ut till Jul eller???

Ha nu en go helg!!!!

1 kommentar:

  1. Godkväll i stugan! Det var jättegott med julmat. Det är aldrig för sent!

    Jajjemen.

    Kram

    SvaraRadera