måndag 14 december 2009

Så har en helg till förflutit, varför går dom så fort??
Fredagskvällen var lugn, vi tittade lite på tv och gick och la oss tidigt eftersom vi skulle upp
redan klockan fyra på lördagen,fixade lite mackor och kaffe som färdkost upp till Ullared, var ute med hundarna redan klockan halv-fem på lördagsmorgonen, vilket var lite förvånande för dom.
Sen stuvade vi in oss i bilen, Henrik och jag och styrde kosan uppåt landet....så redan kvart-över-fem åkte vi. Det var lugnt på vägarna och vi klarade oss från djur, var lite nervös, som alltid att det ska dyka upp vildsvin eller någon älg.
Naturligtvis körde jag fel och det blev en tur runt Gislaved också, men det var ju inte så många mil fel iallafall.

Väl framme i Ullared,ca halv-nio så parkerade vi och gav oss in i folkmängden och handlade julklappar, som tur var så gjorde vi rätt i att åka upp denna helgen och inte nästa, för det var lagom med folk och vi slapp trängas och slåss och nästan ingen kö vid kassorna heller.
Fick ihop julklappar till alla här hemma så nu är det bara vi själva som det ska inhandlas till också men det får vi ju ta på vars ett håll senare i veckan och jag vet inte vad jag ska köpa till den mannen.
Vi åt middag där uppe också för jag vart ju ashungrig efter ett par tre timmar. Men den maten var ju ingen hit precis så man ångrade sej ju att vi inte tog nåt annat matställe.
Ja sen var det bara att knata runt på resten av affärerna och kika.


När klockan blivit runt ett så började vi köra hemmåt igen men stannade till i Växjö på Rusta för att se vad dom hade att erbjuda och vi fick ihop lite där också. Bl.a köpte jag lite nya julgardiner...som jag redan har bytt ut.
Sen var det bara att sätta sej att slå in alla paket , så nu är det fullt under granen, så hur resten ska få rum vet inte jag. Så det ska bli roligt att få se allas miner på julafton när paketen ska öppnas, för dom har inte den blekaste aning om vad dom ska få....dom är så säkra men tji....vad snopna dom ska bli.

Igår , tredje advent och lucia så kom Jennie och Vidar upp och lyste upp för oss. Vi var trötta och ganska så spaka efter lördagen så det blev en slapp söndag framför tv:n och en massa filmer men det var mysigt det också. Skulle ju egentligen gjort lussebullar som sej börs på lucia m
en vart så trött att jag inte orkade, dessutom gjorde sej värken lite påmind också.

Så idag blir det mest en massa städning eftersom inget sånt hanns med i helgen, men känner mej nöjd ändå måste jag säga.

Men nu ska jag ut på fb och kolla läget en stund innan det är dags för att fortsätta här.


Ha en riktigt go dag alla .....

1 kommentar:

  1. åh, jag är världsbäst på att slå in paket ! :) Kommer upp en dag & fixar med etiketterna , jag ska ju ha rim på min klappisar också ! ;) haha!

    Pussen !

    SvaraRadera