onsdag 2 december 2009

Sitter här med en kopp kaffe på morgonen och har precis kört Henrik till jobbet, tog mej en stund vid datan igår eftermiddag även om jag hade behövt göra annat, men trotsade allt och gick ut för att göra en inköpslista på allt som ska tillhöra företaget till våren.
Och jag har nu hittat det mesta till ett humant pris, tycker jag...och känner mej ganska nöjd med min arbetsinsats.
Råkade komma ut på en sida hos en tjej som föder upp Risenschnauzer och jag ger mej sjutton på att den fjärde rasen i Aramis är just en risen, för när jag jämför med bilderna och från deras valpar när dom var i samma ålder, så är ju likheten slående. Klart att i och med att Aramis har mer raser i sej så har han ju te.x lite längre nos och svans o.s.v men helhetsintrycket är detsamma. Sååå det blir att trimma och klippa honom som en Risen, ska bli skitkul.
Kan hända att jag mejlar henne och skickar över en bild för att få höra hennes åsikt. Verkade vara en go tjej.

Igår blev ju inte dagen som jag tänkt mej, det började med ett utvecklingssamtal om Robert vilket i och för sej var mest positivt får jag ju lov att säga och det var skönt att höra. Är ju matten som krånglar för honom men det skulle åtgärdas redan vid nästa matte-lektion som passande inföll redan igår förmiddag. Under mötet ringer lilla Jennie som jag för tillfället fick stänga av då, men ringde upp så fort jag kom utanför dörrarna och sagt "hejdå" till Robban. Då låg hon dålig hos sin pappa nere i Eringsboda. Det var en liten ynklig röst som frågade om jag inte kunde hämta dom. Vi tror att det var någon släng av magsjuka, det första jag tänkte på var ju svininfluensan och hade korsförhör vilka symptomer hon hade men kunde snabbt slå bort min oro.
sagt och gjort så fort jag skjutsat Jimmie och tagit en långpromenad med hundarna så styrde jag nosen mot Eringsboda för att hämta hem min sjuka dotter. Väl framme så hade hon piggnat till lite och det var ju skönt att se.
Och lilla Gere hjälpte sin husse att packa....han var så rolig. Det Andreas stoppade ner i resväskan gick Gere efter och tryckte ner ordentligt med nosen.... det såg för härligt ut och jag bannade mej själv för att jag inte hade en videokamera i handen i det ögonblicket.
Efter en guidad tur i huset och garage och massa utrymmen som Jennie var tvungen att visa mej såklart, klart att man måste gå husesyn nu när hennes pappa flyttat.... så bar det av tillbaka till Emmaboda i flygande fläng.
Och väl hemma så tyckte jag nog att hon var mycket,mycket bättre. Hon och Vidar kom upp senare på kvällen och vi såg DH och jag fick lite tid med den lille gossen, det är så mys
igt att få sitta och skämma bort honom, precis som en mormor ska få göra, plocka ut dom bästa gobitarna.
Sen somnade jag så gott och nöjd över dagen. Ibland har man det för himla bra....

Och nu är det dags att se till så Robban kommer till skolan. Ha en go Onsdag, gott folk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar