söndag 28 februari 2010

Ibland undrar man hur en del människor är funtade egentligen. Satt som vanligt med mitt kaffe på morgonen och ögnade igenom fb, då har jag fått en vänförfrågan i o för sej är ju inte det något ovanligt!!! Det ovanliga är att det var från en som snackat en massa skit bakom ryggen på mej och inte ens känner,har väl sett och träffat vederbörande vid ungefär tre tillfällen vad jag kan komma ihåg....haha, personen i fråga vet inte ett skit om mej eller har någon som helst aning om vad jag är för människa, men kunde ändå uttala sej om en massa saker som inte ens var i närheten av sanningen.
Och "det" skickar en förfrågan, ja herregud, vad var personen ifråga när Gud delade ut hjärnorna!!!!???
Ja, vår värld kan vara bra
konstig ibland.



Från det ena till det andra, Idag skulle jag velat åka på auktion i Kvarnamåla, är lite sugen måste jag säga....snackade lite löst med
kompisen om det igår kväll men där fick jag nog egentligen ingen riktigt svar...tja, annars får jag väl åka dit själv.
Nu var det så länge sen vi var där och alla dom andra "auktions-kompisarna" har varit där så gott som varenda Söndag och pratat om det, och det var ju innan Jul som vi var där sist.
Känner på mej att det finns mycket intressant idag.
Ska bara ta tillbaka mitt bank-kort från sonen som lånade det igår och så hoppas vi att det finns lite pengar kvar....haha (jag är inte orolig)

Dom kom förresten hemlullande klockan fyra i morse. Det går ju inte smyga in hit precis eftersom Laban vaktar som fanken och igår var han uppe i varv eftersom Vidar var här, han blir ännu mer "vaktig" när den lille är här uppe. Laban tycker nog inte att jag sköter mitt "jobb" ordentligt då eftersom Vidde upptar all tid. Så då måste han träda in i mitt ställe....

Aramis var sömndrucken fortfarande när vi var ute på morgonen, förstår jag inte riktigt,det var ju han som ville att jag skulle gå upp!! Kom och slickade mej i ansiktet och uppmanade till det....o gav sej inte riktigt på den fronten.
Vi sprang på grannen med sin lilla foxterrier-tik på morgonen, hon sa det att det var som att ha ett litet barn... Ja, men dom är ju så goa ,de små liven så dom får gärna vara lite "bäbis" ibland.


Aramis har ju lite svårt att förstå att jag måste ge Vidar uppmärksamheten när han är här så han ska ju vara med på ALLT. När han ska matas, byta blöjor o dyl. Och inte så att han är dum utan tvärtom,han vill oxå visa sin kärlek och det gör han genom att försöka vara uppe på lilla Vidde och ska ju slicka honom i ansiktet o inbjuda till lek, vilket gossen inte riktigt hänger med.
Laban är mer försiktig men har fullständigt koll på läget. Ligger Vidar och sover och vaknar efter en stund på sängen och jag inte är tillräckligt snabb att upptäcka det , så markerar Laban det genom att ställa sej vid fotkanten av sängen och titta.
Dom är duktiga mina hundar och jag är stolt över dom även om dom kanske inte är dom mest lydiga i sin iver. Men Hallå, dom är ju sin bästa ålder och det räcker för mej....det är sånt man får räkna med om man skaffar hund. Dom sköter sej när det gäller....


Nähä, om man skulle gå och fixa till sej och se om det blir lite Tingsryd idag då....

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar