lördag 27 februari 2010

Lilla Vidar var nog glad att få komma hem och i mors famn igen...
Men vi har haft en mysig kväll, han är så snäll den lille gossen, det var en orolig mamma med många förmaningar som lämnade sitt barn i min vård i efter middag....haha...den lilla..hon är för go.

Allt var förberett idag så jag kunde lägga min tid på honom och jag måste ju erkänna att man glömt lite hur mycket tid ett litet barn vill ha.
Men som sagt när man är mormor så kan man lyxa med det...och det känns gott.
Han var ganska så trött när han kom till mormor och jag fick han till att sova i en timme ungefär sen ville han upp igen.

Kompis Tina kom under tiden och jag fick stolt visa upp mitt lilla barnbarn. Det var roligt att hon dök upp en stund och vi fick sitta och prata gamla minnen och allt. Lilla Tina lite smått förvirrad hur hon skulle köra hem och det var inte utan att vi var lite fundersamma om hon skulle köra rätt eller inte..hihi men jag såg på FB ikväll att hon kom hem.

När Tina åkt så var det att underhålla Vidar igen och han var sååå trött, men lite mat och mormors famn så kom han till ro och somnade en gång till och jag trodde att han skulle sova i alla fall ett par timmar, men tji fick jag....trekvart gick det sen vaknade han igen....men då hade vi lovat att ringa mamma så det fick vi göra och det var en lycklig mamma som kom...och som fick känna sej "hel" igen.


Så nu hoppas jag att Vidde får sova för natten...när han nu är hemma hos sej igen.

Det är snart dax för mormor oxå att hoppa i säng. Kommer noga att sussa gott.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar