lördag 27 februari 2010

Lördagmorgon och inne på kaffekopp nr två, försöker vakna till lite innan det är dags för hundarnas vanliga morgonrastning.

Bara jag och hundarna som är vakna, dom andra ligger fortfarande och snusar på kudden och det dröjer nog ett tag till innan den förste morgontrötte stiger upp. Jimmie och hans kompis är på "lan" denna helgen här i byn, men kom hem inatt för att sova lite så dom ligger utspridda lite överallt.
I dom andra rummen ligger resten av gänget.

Var inne på FB en runda på morgonen och hade fått ett meddelande från en gammal kompis från K-na, som ska till IKEA i helgen och tänkte titta in för en kopp java. Stackars henne, komma i denna röran med barn o hundar...hehe...ah , hon är härdad!

Ska ju passa lilla Vidar i efter middag oxå, så då gäller det att ha allting i princip klart här så jag kan ägna den tiden på honom som han ska ha.
Men jag ska sätta på steken i tid och ha middagen så gott som klar, så jag slipper tänka på det. Och se till att hundarna är rastade, sen får dom andra hjälpa till med dom, lunsarna.

Med andra ord ...en ganska vanlig Lördag här....men visst är det härligt med liv o rörelse runt omkring en, jag har ju mina stunder ändå emellanåt och som tur är. Förra helgen var ju ganska lugn när jag kom hem, så då kopplade jag ifrån allt och bara va.

Det känns friskt och det håller en igång, det har det alltid gjort.


Nu är det nog tid för hundarna en stund sen får man nog ta itu med disken som står och väntar på mej. Har ju blivit lite lat på gamla dar, tar inte den med en gång som man kanske borde, men jag brukar bli så slö efter maten att det är sällsynt som jag brukar ta den direkt utan sparar den till senare.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar