söndag 7 mars 2010

GODMORGON.....

Söndag och -13* ute, hu så kallt och jag måste ut med hundarna snart, solens strålar visar sej redan på morgonen och har gjort sen en stund tillbaka.
Vaknade eller blev väckt rättare sagt vid tjugo-i-sju i morse.
Är inne på min andra kopp kaffe och jag behöver stärka mej innan morgonpromenaden.
Kranen i köket hade fryst på morgonen, hade visst glömt att stänga fönstret inatt...oops..så det kan bli. Men nu funkar den igen som tur är och jag slapp få vatten i hela köket.


Idag vet jag inte vad som står på schemat?? Jennie o jag ska väl försöka ta oss en promenad med Vidar och hundarna fram emot dagen.
Man får ju passa på när solen är framme, igår vart det ju ett toppenväder, Vår!!

Nu har vi varit ute en halvtimme, usch det var KALLT!! Gott att komma in i värmen och få en kopp till.

Var nere en stund hos Jennie igår en runda, blev akut sugen på Vidar. Han är ju såå söt, den gossen.
Tog av han blöjan så han fick lufta rumpan lite, vi satt där på fällen och först tänkte jag inte på det men han sitter ju själv redan, ganska så stadigt,man får ju passa såklart för när han leker och ska försöka ta leksakerna så kan han ju luta sej och tappa balansen.
Tydligen har han gjort så ett tag sa Jennie, jag har ju inte försökt innan, det gick liksom lite automatiskt igår....men visst är han duktig och tidig, han har ju precis blivit fem månader.
Men han har varit väldigt stadig sen han föddes.

Ja så jag fick min dagliga dos av honom, sen var han övertrött och kunde inte koncentrera sej på maten, men han hade tydligen somnat strax efter jag gått. Jag är så stolt över honom.


Blev erbjuden i veckan att köpa en liten hundvalp och han är så söt o fin så, men var tvungen att avböja. För tillfället räcker det med dom två jag redan har och får jag igång företaget så finns det ingen tid över för en valp och jag tycker det blir orättvist för den lille då. Det krävs ju en hel del med att ta en valp, mycket passning och stimulans. Och Aramis är ju faktiskt bara 10 månader och kräver en del fortfarande. Ja, dom kräver ju en del som vuxna åxå naturligtvis men en vuxen hund har man ju hunnit forma och vet hur dom fungerar och vad dom behöver och det blir ju alltid lite lättare ju äldre dom blir.
Sen ska ju dom ha sitt ändå. Fördelen med företaget är ju att jag kan ha med dom hela tiden och att dom behöver aldrig lämnas ensamma. Gillar inte att lämna dom, så kan man förena nytta med nöje är ju det kanon.


Nu får det bli lite frukost, känner att det börjar skrika lite i magen.

Önskar alla en solig söndag.


Laban med sin "snuttekudde".....



Aramis med sin bästa leksak...kattens klösbräda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar