onsdag 17 mars 2010

Samarbetsvillig kille.....


Vi som älskar snuttekuddar.....



Den omtänksamme bh-älskaren!


Har en väldigt snäll och omtänksam kille i mitt hem.... idag på morgonen gick Aramis in i sovrummet och plockade fram strumpor ur byrålådan till den store sonen och la dom på hans säng. Innan dess hade han hoppat upp i sängen hos honom och studerat hans fötter som stack ut under täcket. Efter det fattade han sitt beslut.sengihnampakgigi

Aramis har också en stor förkärlek till mina bh:ar, dom brukar han också smita in och hämta ur lådan när man inte ser honom. Bara det att han drar ju omkring dom och lägger dom överallt, lite genant blir det när man senare kanske får besök.
Laban ska alltid ha en kudde och då helst i form av ett hjärta. Fråga mej inte varför??!!! Kan det vara miljön som gör dom sådana?? hahaha......

Det här med bh:ar får mej osökt att tänka på en gosse vi har i släkten som numera har hunnit bli tonåring men som liten bara älskade allt vad bh:ar hette.
Alltid skulle han sitta hos sin mor och ta på bh:n innan han somnade, blev väl hans "snuttefilt" så att säga. Ibland kunde det ju bli lite jobbigt och mamman i fråga visste inte hur hon skulle göra. Vi satt och pratade vid ett tillfälle och jag sa till henne att han kunde ju få en gammal bh om han nu kände sej trygg med det. Jag tror att han fick en också om jag inte missminner mej.

Men en dag på hans dagis och då var han inte gammal ....kanske typ 3 eller nåt, så hade det väl hänt en olycka eller om det var en varm dag, kommer inte riktigt ihåg men i alla fall så var dagisfröken tvungen att byta tröja och blev studerad av den lille gossen som vart helt fascinerad av hennes bh och säger:-" Men vilken snygg bh"!!!!! Först blev hon nog väldigt förvånad innan hon brast ut i ett gapskratt. Det har vi haft roligt åt många gånger. Barn är för härliga,alltså.

Många sådana små händelser får en att le och skratta åt. Med alla dessa barn skulle man kunna skriva en hel bok om.

Jag hade förresten tur igår, var ju på ett litet möte med min handledare och berättade för dom om kunder som redan börjat ringa mej och så, och situationen jag hamnar i eftersom jag inte har verktyg till att kunna utföra ett arbete. Men då vart det så att det gick att ta en maskin genom dom så länge, var ju kanon, så vi beställde en med en gång så nu hoppas jag på att den hinner komma innan helgen.
Jag blev så himla glad för det innebär ju att jag slipper tacka nej till jobb just nu och kanske förlora kunder. Så allting löser sej i slutändan.
Tack gode Gud, för att man har med bra människor att göra och som förstår ens dilemma!!!

Det känns så skönt med lite medvind i ryggen just nu.

Nähä, nu måste jag pysa in i duschen, ska träffa arbetsterapeuten vid elva idag och jag måste hinna ta hundarna på en promenad också så dom är nöjda och belåtna.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar