torsdag 18 mars 2010

Varför ska det vara så förbenat svårt att använda blinkers på sina bilar. Får man inte lära sej det på körskolorna längre eller??
Kanske biltillverkarna har glömt att montera dit några , vad vet jag??

Där står man och väntar i
n bilar innan man ska köra ut, för att det inte ska hända någon olycka. Då svänger nötet av precis innan utan att blinka och markera detta!! Varför??? Finns det någon här som fått lära sej lite trafikvett?? När jag tog mitt körkort då fick jag i alla fall lära mej att ta hänsyn i trafiken men det är uppenbarligen brist på det idag. Det gör mej så jäkla trött och irriterad!!!

Är dom han
dikappade eftersom dom inte kan slå på en blinkers?? nja, orkar man inte det, kanske man heller inte ska sitta bakom ratten.
Jo, man har ju sett en del faktiskt som använder dom men inte lärt sej skilja på höger o vänster.... blinkar höger och kör vänster!!!! Det är ju också ganska sunt!! Inte!!!!

Men jag ska ta upp det när jag ska gå den här kursen för att få övningsköra med svärsonen och dottern.



Ja förutom detta lilla inlägg så är väl morgonen annars ganska bra, tycker jag. Hehe....
Idag står det bokföring på schemat och då är det dags för Vidar och jag att ta en runda på stadens gator o torg igen. Blir så en gång i veckan nu en tid framöver.
Jennie var uppe igår och lånade Jimmies andra laptop nu och ska ev.
ha den i framtiden om hon nu trivs med den. Det märks att hon har en egen dator igen.... *fniss*

Ska sätta på en balja kaffe till känner jag, var uppe för tidigt på morran idag och Jimmie vaknade också tidigt och då tar kaffet slut med en gång.
Han är en riktig kaffekärring.


Nu så, lite kaffe till innan det är dags att köra Robban till skolan och som får cykla hem idag, vilket inte alls är populärt, kan jag tala om. Han väntar bara in påsklovet nu. Inte så många veckor kvar.

Nähä, kanske man ska ta och hälla i sej kaffet och kolla läget på fb.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar