onsdag 16 juni 2010


Ännu en dag med solsken, gott. Som vanligt så vaknade jag innan ens klockan hunnit ringa.
Är det inte typiskt, inte för att det gör mig något eftersom jag är morgonmänniska och jag har alltid haft svårt med att sova länge, tycker att jag kastar bort dagen om man ligger för länge. Vill nyttja den till fullo.
Idag blir det nya tag på trimmet och massor av härliga hundar, tänk så bra jag fått det!! Att få jobba med det man vill.  Livet har sina överraskningar , helt klart.
Igår fick jag en liten stund med Vidar,han har en helt klart synlig tand i mitten, han är ju bara för söt!! Jennie säger att han fått tre tänder nu,fast dom syns nog inte lika bra....ännu.
Han är så rund och go och alltid glad, man ler så fort man ser honom. Tänk att man skulle få uppleva det här med barnbarn, det är fantastiskt. Vilken gåva!!!!
Jag måste bara skärpa till mig och ta mig mer tid med gossen och nu när sommarloven börjar så ska jag väl hinna det. Är ju mycket med trimmet emellanåt, ibland önskar man att man kunnat klona sig. Jag har satt sommartider på jobbet, så jag ska få lediga eftermiddagar, stänger klockan tre fram till sista Juli. Blir ju ingen semester så jag tänkte att lite ledigt vill man ju ändå ha så här i solen.
Ja, lilla Vidar, jag älskar att få skämma bort honom och det är så roligt att få vara med i hans utveckling. Att få gå och titta på leksaker igen och kunna köpa det man vill till honom. Precis som när mina var små.... Hur många barbie-dockor har man inte köpt och gubbar o bilar. Det finns ju inget roligare än att få se deras glittrande ögon när dom fick någonting. Jag kommer ihåg lilla Jennie när hon var runt 2-3 år och vi hade köpt henne barbies och häst och vagn och gud vet allt, Jimmie har jag för mig fick en radiostyrd bil...så lyckliga. Och farmor tyckte att jag skämde bort dom alldeles för mycket. hahaha.... men vaddå, barn ska skämmas bort....dom är inte små så länge, rätt var det är sitter man där och firar deras 18-årsdag och det var väl igår som dom bara var tre eller???

Vad livet ändå är härligt!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar