fredag 11 juni 2010

Förtrollande Ömhet....

Ibland möter jag dig ute på promenad
stannar till och ser in i dina blå ögon
den blicken som då möter mig är full av ömhet och kärlek.
Du spricker upp i ett leende som bara är för mig
småpratar lite för att sen bryta ut i ett klingande skratt
ett skratt som smittar av sig och som får alla runt omkring att le.

Att se in i dina leende ögon får mitt hjärta att svämma över av all kärlek 
jag känner just för dig. 
Ömheten i just det ögonblicket är förtrollande, man vill att tiden ska stå still
bara några minuter.
Jag lyckas att fånga upp dom, för att spara dom på en speciell plats inom mig
där dom ligger på vit bomull och gungar.

För ibland vill jag kunna plocka fram dom och tänka på dig som gör mitt liv så ljust.
Då känns allt mycket lättare och min livsglädje visar sig igen.
Jag älskar dig så mycket, mitt lilla älskade barnbarn.
Du finns alltid i mina tankar mitt underbara hjärta.

 

1 kommentar: