måndag 7 juni 2010

*suck*

Vad gör man som mamma när barnen är så skoltrötta och vägrar gå i skolan??

Vareviga morgon är det samma tjat och bråk och tjafs och man känner sig så jäkla rutten som förälder och framförallt maktlös. Ingenting biter... Har tagit internet vid en del tillfällen men det hjälper inte... nu idag på morgonen tog  jag bort hela datorn och det blev ju genast ett bättre resultat, slutade med att han blev ännu mer förbannad och har just nu låst in sig på sitt rum istället.

Extramöten i skolan med rektorer och lärare har det varit, pressen är ju inte alls stor!!!  
"Det är mitt ansvar som förälder att se till att han kommer till skolan,varje dag" fick jag klargjort för mig. Vad tror dom att jag håller på med?? Jag kämpar varje dag med att motivera och försöka få honom dit. Vad gör man?? Kan jag göra mer än vad jag gör?? Fy f*n säger jag bara.

Jag är så satans trött på det här att jag snart går i bitar, jag ska försöka jobba oxå och försörja oss men det spelar väl ingen roll för dom, det går ju bra att sitta med sina pekpinnar, skulle vara med själva och se hur lätt det är. Det är inte så lätt att ta tag i en femtonåring som är lika stor som en själv. Samtidigt ska man ju inte kränka dom men det blir det ju till slut när man som nu tar datorn ifrån honom. 
Jag har kämpat med mina barn alla fyra, ensam inte fått någon hjälp från någonstans och försökt att göra det bästa av situationen. Sen ska man sitta där på dom här mötena och känna sig som en dålig mamma, för det är precis vad man gör och sen toppar skolan med att jag kan bli ålagd vite och få betala böter om han inte går dit, har ni hört något så dumt?? Helt sanslöst!! Och då som mamma känner ju genast vilket stöd man får därifrån eller hur??!!  (Ironi)

Men nu snart så lägger jag allt på hyllan för jag är inte mer än människa jag heller...orkar inte längre bara.
Det spelar ju ingen roll vad jag gör för jag har ju arselet bak ialla fall. 


Visst är det underbart med måndagar!!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar