måndag 5 juli 2010

Sommarfröjd........

Fortfarande med lite "grus" i ögonen, sitter jag på balkongen och lyssnar på tystnaden som ännu finns innan gatan vaknar och allt börjar röra på sig, en sån här helt vanlig måndagsmorgon.
Inte lika klart idag som dom andra morgnarna var i helgen men ack så behagligt med svalkan. En och annan humla förvirrar sig in och vet inte vilka av blommorna som lockar.
Doften av nybryggt kaffe har letat sig ut , dags att avnjuta den första koppen här ute och fortsätta njuta en stund till. 
Älskar min balkong med alla mina vackra sommarblommor, i år tycker jag dom blommar som aldrig förr... det är en salig blandning av hängpelargoner, petunior, maugurits, hänglobelia samt vanliga små pelargonier, alla dessa färger är en fröjd för ögat, dom sträcker sig mot solen och njuter av sommaren lika mycket som jag.
Sommaren är verkligen speciell och framför allt min årstid, det är då man känner att livet sprudlar av alla sina krafter, både i naturen och hos oss människor. 

Nu ska jag sitta en stund till, bara för mig själv,låta tankarna flyga fritt, andas in doften av sommar, studera lite av naturens frukter och bara insupa atmosfären som jag tänker bära med mig resten av dagen.....en liten,liten stund till......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar