lördag 10 juli 2010

Härliga sommar....

Solens strålar letar sig in genom mitt öppna fönster, dagens första kopp kaffe är redan uppdrucken och det är snart dags för den andra koppen. På avstånd hör man fåglarna som kvittrar, ytterdörren är redan öppen och små svaga vindar sveper in.
Det är lugnt o stilla utanför, klockan har bara hunnit bli kvart-i-sju denna lördagsmorgon. Har hunnit att njuta av detta en stund, var uppe vid sex.
Sitter och tänker på veckan som gått och ler åt mig själv som ibland är så duktig på att göra bort sig. Men denna veckan har jag klarat mig....  hihi. Fast lite trög är jag emellanåt, igår fick jag besök av kommunalrådet som nyfiket tittade in och tyckte jag hade det så fint på mitt trim och gillar att man vågar satsa på något i kommunen, det lyfter Emmaboda sa hon. Tja, sen blev det lite småprat och så innan den första kunden kom och hon önskade mig "lycka till". Ja och jag tänkte väl inte mycket mer på besöket mer än att jag på något sätt tyckte att hon var bekant på något vis. Det är nog någon som jag träffat i affären eller nåt...trodde jag. När jag sen kom hem igår så bara slog det mig att det var nog inte riktigt så...haha....inte för att det spelar någon roll så utan det är själva grejen att jag inte kopplar. Det är ju inte första gången det händer om man säger så.

Ja, hur är man egentligen....moahaha....jag skyller på värmen.

Igår var det ju hur varmt som helst på trimmet och det hjälpte inte att öppna både fönster o dörrar, måste ha en fläkt eller nåt där inne. Kom in en dam med en liten vovve som skulle ha klorna klippta bara, en motsträvig lite sak när jag väl var färdig med honom så rann det av mig och hundstackarn var helt slut. Ja, mycket spring var det där inne igår så jag trodde aldrig att jag skulle bli färdig men vad roligt det är!!! Alltså det är såå underbart att veta att man satsat rätt, jag älskar det!!!
Dags för tredje koppen och snart en runda med hundarna sen får det bli en renovering av mig själv för det blir nog en tur till en antikaffär som vi är så nyfikna på. För senare idag ska jag köra ungdomarna och få den äran att få ha lilla Vidar hos mig inatt.....  mmmmm....mys.

Ha en go lördag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar