måndag 12 juli 2010

Kvavt och klibbigt...

Åskan gjorde sig hörd på avstånd nu på morgonen och jomen visst en liten skur kom det allt också. Men det var så lite att man kunnat räkna dropparna... lite tills behövs nog för att det ska rensas upp i luften. Det är så kvavt och klibbigt att man inte kan röra sig...det hjälper bara för stunden att duscha kallt, många gånger om dagen blir det!!
Nu när jag var ute med hundarna så när man gått i knappt fem minuter så känner man hur det sköljer över en, luften går nästan inte att andas....  *pust*

Man ska väl inte klaga så men man uppskattar varje vindpust....

Nu ska jag snart inta frukosten på balkongen innan det är dags att ge sig av ner på trimmet igen och idag lär det bli tufft i hettan. Det enda stället som är behagligt är när ac:n i bilen kommer igång, där kan man sitta och njuta en stund.

I Lördags så passade jag mitt lilla älskade barnbarn... han är ju så söt och framför allt glad jämt, bara ett enda stort leende i det lilla ansiktet. Och när jag började sjunga för honom i köket så blev det ännu större. Åh, han är så go!!! Man får aldrig nog av honom.
Det var så gott att få känna den lille ligga och snusa och lyssna på hans andetag på natten, man minns då när mina egna var små och dom låg bredvid en och sov så tryggt. Vilken känsla det är att få uppleva det igen. 
Det är underbart med barnbarn och jag hoppas jag får fler som jag kan få mysa med....

Underbara älskade Vidar, han har verkligen bosatt sig i mitt hjärta!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar