tisdag 13 juli 2010

Nu får det vara slut....

på att samla på sig en massa onödiga prylar, det var hemskt vad mycket som är "bra att ha"!! Vi började vår rensning av förrådet igårkväll, en sak som vi skulle tagit itu med för längesen egentligen men som man aldrig vill börja med eftersom det är så fruktansvärt tråkigt!!!
Så idag medans jag jobbar  ,så ska dom andra köra till miljöstationen och kasta grejor och sen ska vi fortsätta ikväll, det ska bli så skönt när det är gjort och man kan ställa in saker där igen för så som det varit nu så har vi ju fått ställa och pussla uppe i lgh. Det är ju tillräckligt trångt som det är.

Gjorde i ordning på balkongen också igår kväll i denna hetta, så vi ska få lite mer utrymme där och kunna njuta ännu mer av den o blommorna. I morse när jag gick ut för att ta mitt kaffe där så har det flyttat in en massa fräcka myror!! Varför just hos mig som redan är trångbodd?? Jag tycker att dom kunde valt någon av grannarna, det finns ju tre lgh till att bosätta sig i och dom har ju mer utrymme än vad vi har!!! Varför????!!!!

Varmt och kvavt är det också, åskan började ju igår morse att göra sig hörd och visst en liten regnskur kom det men det var ju inte mycket att "hurra" för, utan det vart ju bara ÄNNU varmare och klibbigt. På eftermiddagen så gjorde den sig hörd igen och himlen var mörk och jag trodde att nu kommer äntligen en lite regn så det blir upprensat i luften. Men ack nej, inte en enda droppe!!
Och idag är himlen klarblå så det lär ju inte hända något idag heller. Redan vid sex i morse så sköljde hettan emot en och det första man får göra är att öppna ytterdörren och en massa fönster för att bara kunna andas. Ja, jag vet att man inte ska klaga men det hade inte varit dumt om det hade kunnat vara lite lagom sådär.

När man kommer hem ifrån trimmet (som är ett ännu varmare ställe) så orkar man ju inte göra någonting här hemma... middagen äter man inte förrän halv-nio - nio, eftersom man helt enkelt inte är sugen. 
Nähä nu är det dags för en dusch, igen!!!

Ha en varm dag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar