söndag 25 juli 2010

Kyligt i luften

Riktigt kyligt är det nu på morgonen...brrrr.... regnet fortsätter att strila ner utan en tanke på att upphöra verkar det som. Bara jag som är vaken och uppe förutom hundarna då såklart, dom finns ju alltid som sällskap.
Idag är det ett sånt väder som är gjort för auktion så det blir nog Kvarnamåla denna helgen istället, blev ju aldrig att vi åkte förra söndagen som vi egentligen planerat. 
Så hundarna ska ut på långpromenad ( i regn) och sen blir det en varm dusch efter kaffedrickandet sen kan man köra. Hoppas nu att det finns något vettigt att ropa in.

Gårdagen blev precis som jag ville ha den, lugn och stilla utan en massa ståhej, så jag måste säga att jag känner mig nöjd. Vi bjöd ut familjen och åkte till ett av våra favoritställen som kusinen äger i Orrefors och som vi vet att maten alltid är perfekt.

Till vår stora förtjusning så bjöds det på thai-buffe, och vad godsaker det fanns,så det var bara att hugga in o börja frossa. Som vanligt så smakade det gudomligt. Folk strömmade in där, så dom hade att göra och det är ju trevligt att dom gillar stället, vilket är förståligt. Dom kommer ifrån alla håll o kanter för att äta deras mat.
Lilla Jennie kom upp på förmiddagen med en två-stänglad orkidee som blommar så vackert, och min samling har helt plötsligt blivit sju.
Dom är ju så vackra när dom blommar och i dessa fönstren trivs dom kanon. En liten plutt som jag köpt vid något tillfälle fullkomligt svämmar över med knoppar nu och de första blommorna har slagit ut.
Så målet är att fylla hela vardagsrummets fönster med endast orkideer och som sagt, jag är ju en bra bit på väg.

Efter hemkomsten ifrån middagen så blev det en kopp kaffe hos Jennie o Andreas och en lugn tv-kväll. Kanske det kan tyckas vara  ett konstigt sätt att fira en jämn dag på men om ni visste vad skönt det var, slippa allt ståhej som annars ska vara runt såna dagar. Dessutom så fick jag ju njuta av lilla Vidar också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar