onsdag 14 juli 2010

Sommarmorgon....

Sitter på balkongen alldeles ensam, med endast hundarna som sällskap...dricker lite kaffe och lyssnar på humlorna som denna morgon är väldigt aktiva, dom har nu hunnit gå igenom varenda blomma här ute. 
Vaknade redan klockan fem idag och har inte kunnat somna om, tala om att jag kommer vara trött ikväll och jag som måste i och hämta den stora sonen som jobbar sent.
Igårkväll efter att vi satt upp balkongskyddet så grillades det ytterfilè och till det blev det potatisgratäng på nypotatis som dom påstod här att det går ju inte att göra. Funkar hur bra som helst,kan jag tala om!!!

Som vanligt så var det en varm dag på trimmet, både hundar och jag led av värmen, det står precis still om dagarna med undantag för en och annan vindpust som man tacksamt tar emot. Inget regn ännu och jag tror inte det blir något idag heller....himlen är klarblå.
Ska snart masa mig in och plocka ur diskmaskinen och slänga in en tvätt och försöka plocka undan lite innan det är dags att bege sig igen. Denna värmen tar så mycket på en att man orkar ju inte göra så mycket när man väl kommer hem... man letar efter en sval plats att pusta ut på ibland lyckas man, ibland inte. Hoppas att balkongskydden hjälper lite i alla fall. Hundarna kan man bara ta ut på smårundor mitt på dagen och ta längre promenader morgon o kväll. Dom har det jobbigt dom också. 
Hoppas nu att dagen inte blir allt för varm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar