torsdag 12 augusti 2010

Kalender på bloggen....

Det vill jag ha en, någon enkel såklart, var ute och kikade lite o googlade runt....Jag vill ha en till trim-bloggen, så kunder själva ska kunna gå in och boka en tid om dom vill. Så därför behövs det en så enkel som möjligt, någon som kan tipsa????
Man kan ju i alla fall se om det skulle fungera...alla sitter ju vid datorn nu för tiden, så why not, liksom??

Igårkväll klarade jag sitta uppe och se hela " Morden i Midsomer" utan att gäspa en enda gång, kors i taket!!! Men det krävdes några koppar kaffe för att övervinna tröttheten...  hehe...
Var ute sent med hundarna, mitt i natten och det märktes idag på morgonen, Aramis ville inte ens gå ur sängen när jag gick upp som vanligt ....
Vi brukar ju annars ta den sista rundan vid kanske halv-nio-nio, sådär, eftersom vi alltid är uppe tidigt. Och då när dom sett att jag fått mitt kaffe och börjar röra på mig är det dags att mana på och gå ut. Men inte idag...haha

Igår var bäbisarna hos veterinären och fick sina sprutor och "besiktades" och det hade gått bra. Så på Lördag bestämde vi att vi ska åka och hämta hem dom små liven....  då blir det full rulle här hemma...
Efter jobbet igår så åkte vi ut till Allgunås, H:s föräldrar har ett hus som mer eller mindre endast används som sommarstuga nu för tiden. Det finns stora hagar som den ena är inhängnad, visserligen är det en liten bit att köra men ibland tar vi oss en tur. Där i alla fall kan man släppa hundarna lösa och dom kan rasa av sig hur mycket som helst. Och man kan känna sig trygg att dom inte drar iväg om dom skulle få för sig det, man vet ju aldrig till hundra procent om det skulle springa upp något djur framför nosen, man har väl varit med förr!!!

Sen blev det en tur till Rävemåla-restaurangen för en bit mat. Träffade på ett par som hade en schäfer-hanne, så det blev mycket hundsnack. Det blev så , för vi satt ute med hundarna medans vi intog middagen, tycker ju inte om att dom ska behöva sitta i bilen och vänta, även om det igårkväll inte var någon överhängande fara för att dom skulle lida av någon sol, precis. Det är ju tråkigt för dom och sitta där och glo, när dom kan sitta med.
När vi sen äntligen var på väg hem då hade klockan redan hunnit bli sju, så det var bara snabbt in i affären och köpa hundmat och hem, ge dom kvällsmålet, något försenat, och sen iväg in till Nybro för att hämta J.

Så även denna kväll var jag hemma sent, halv-nio, typ. Det är lite svårt att varva ner, så det blev kaffe för hela slanten men trots det så somnade jag gott.

Men huvudsaken var att hundarna fick sitt och springa av sig lite... glömde såklart kameran men ska försöka komma ihåg den till nästa gång. Det stället är och ligger så perfekt att jag skulle kunna tänka mig att bosätta mig där för resten av mitt liv.....om jag inte skulle hitta mitt just speciella lilla dröm-paradis.... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar