onsdag 11 augusti 2010

Tiden räcker inte till...

Överlevde även tisdagskvällen med övningskörningen med Jennie.....  haha... nä, det går bra , hon är duktig. Fast igår mot slutet var hon trött. Övade några gånger på att backa, får ta det mer nästa gång. Körde lite inne i Lindås och det får vi också öva mer på. Men herregud, hon har ju inte kört mer kanske sex gånger i sitt liv.(tyckte jag hon sa) Blir ju lite tråkigt att bara köra småvägarna, visserligen lär hon sig att behärska bilen och farten. Och vid mötena igår gick det strålande, ingen panik utan lugnt och försiktigt. Så det var bra jobbat!!!!

Sitter här som vanligt på morgonen och funderar på hur jag ska pussla ihop allt?? Jimmie ska tydligen jobba sent ikväll, fick jag reda på igår, så då blir det en tur in till Nybro vid åtta. Jippie... ah, det är inte så farligt och jag ska väl hinna fixa allt innan jag hämtar honom. Mina dagar vill ibland inte räcka till, jag tycker jag håller på hela tiden men ändå hinner jag inte med. Igår t.ex. hann jag precis fixa lite och äta innan det var dags att ge sig ut med Jennie då. Tur att man i alla fall har diskmaskin....  hehe...  Vi var hemma ca halv-nio och då var det ut med hundarna så dom fick sitt, ja sen var man ju så trött att det var bara sängen som gällde.
Och på fredag blir det inget ledigt, för då har jag en bokning, så då får jag gå in och jobba, inte för att det gör någonting... om hon nu inte glömt bort tiden. Lär ju bara jobba dom timmarna det tar för den hunden.

Igår kämpade jag med hela trimmet och fick det rent till eftermiddagen innan det var dags att slå igen, så idag ska det bli skönt att komma in där. Det såg ut som ett oväder dragit fram och någorlunda hyfsat bör man väl ändå ha det. Om inte annat så för trevnaden.
Nu är klockan redan halv-åtta igen, tiden tickar på... dags att knata in i duschen och spola av sig.

" När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd".

 

1 kommentar:

  1. Ja men vi kommer ju ses ofta ändå . Såklart !
    Ja jag måste pröva mina vingar litegrann ! :) Jag är vuxen nu ;) haha ..

    haha ja , lite trött var jag minsann ! :)

    Puss älskar dej , vi kommer sakna dig också .

    SvaraRadera