fredag 20 augusti 2010

Ledig fredag......näää......

Det blev ju liksom inte så, men man ska inte klaga, bara roligt när det finns jobb.
Gårdagen var ganska så lugn tycker jag, inget speciellt hände utan det flöt på som vanligt. Jimmie hade migrän så han blev hemma ifrån jobbet. Usch ja det är jobbigt för honom , när den skiten kommer. Inget vidare.

Det blev våra vanliga turer med hundarna på eftermiddagen/kvällen, det är så skönt att komma ut på en lång-runda i skogen efter en dag på trimmet. Sortera alla tankar och hundar som leker.
Max har börjat med att när dom stora far fram som yrväder så vill han komma upp i famnen, där känner han sig trygg och kan följa leken på avstånd. Och på ett sätt förstår jag honom för dom är tuffa i sina lekar och man går inte säker som liten valp utan kan få en knuff då o då.
Rex är lite tuffare på det viset, han trampar på med sina små ben hela vägen.... men sen är det skönt att få sova o vila efteråt.

Idag vaknade dom klockan fem, då det var dags för rastning, jag försökte lägga mig på soffan en stund men dom upptäckte snart att jag låg där och då var det slut på den vilan. Så halv-sex åkte kaffekannan på.

Fast idag ska jag inte in på trimmet förrän vid elva, ska försöka hinna ta lite här hemma innan vi sticker. Hade ju tänkt att dom stora skulle fått  vara hemma idag men eftersom det blev fler bokningar så får dom följa med, det blir för många timmar här hemma annars, visserligen är Robban hemma också fortfarande men han kan inte gå ut med dom på rätt sätt. Dom behöver sina promenader och det är svårt för honom att ta bägge två. Och det kan jag inte begära heller. Så det får bli som det blir.

Sen efter det och jag är nog inte färdig före halv-sju, så ska vi iväg och kolla på en bokhylla, var vi nu ska ha den för någonstans??  Sen är det dags att köra in till Nybro för tredje gången den här veckan och hämta upp Jimmie. Så det kommer att bli en lång dag!!!!  Så middagen vet jag inte hur det blir med, för jag lär ju vara ganska så trött efter det här.

Är lite sur på mig själv för att jag glömmer att fota hundarna som kommer in, nu var det fyra stycken som jag missade bara igår och i veckan har det varit hur många som helst, så irriterande. Jag får väl lägga fram den mer synligt så jag påminns.

Nähä, dags att köra igång medans puppisarna fortfarande sover.

Ha nu en riktigt trevlig helg!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar