torsdag 19 augusti 2010

Så har snart denna veckan nåt sitt slut...

Jösses, så fort dagarna går, man blir alldeles vill ibland... det är fullt upp med puppisarna som nu för tillfället tar den största delen av tiden. Måste ju varva med dom stora så dom får sitt också. Fast dom verkar ta allt med ro..och sköter sig bra. Man får ta dom långa promenaderna på morgnar och kvällar och under dagen inne på trimmet så kör vi lite träning och lek, när då stunderna ges.
Alla blir ganska trötta mentalt efter dagarna där inne, eftersom det är mycket som händer och påverkar dom...på kvällarna efter vi slagit igen portarna så blir det ut iskogen med en gång så dom får rasa av sig ordentligt och det är så roligt att se dom leka och busa, att få vara i sitt rätta element, just hund!!
Jag tror det är bra att dom har varandra, likasinnade att kommunicera med, vi människor förstår dom ju inte alltid och dom har ju vissa behov av att få vara tillsammans och bara få leka just deras lekar. Mina hundar mår i alla fall skitbra av det, blir en mer naturlig miljö för dom.

Igår var det ett riktigt ös på både Aramis och Laban så vi vågade inte ha dom små på marken då dom busade som häftigast, dom råkar ju knuffa till dom ibland eftersom dom  ska vara med runt benen och det är ju inte alltid att dom stora uppmärksammar dom små i lekens hetta.
Dessutom ville jag att Max skulle ta det lite lugnt eftersom det hände en incident på trimmet igår, han hade smitit ut till ytterdörren , när en kund var inne och kom ikläm med sin lilla tass. Vilket liv det blev!!!!
Max skrek, såklart, kunden förtvivlad och dom stora började skälla och vart oroliga.... jag tror att jag var den ende som var lugn och det var nog tur det. Nu klarade sig tassen utan brutna ben, han haltade lite den första timmen och på en punkt var han lite svullen, men jag gick igenom tassen och han ömmade faktiskt inte på något ställe, samt kollade tårna en efter en för att se så allt var okej.

Jag tror att han mest blev rädd för när han sen fått sova en stund så var det lika full fart på honom igen och sprang omkring och stöttade även på det benet. Så man får se upp!!! Och ändå vakar jag så över dom.

Senare så kom det in en tjej med en bortsprungen hund som fick tillbringa efter middagen på trimmet tills vi hittade ägaren, men allt gick bra även där och den lilla kom till rätta.Så nog händer det saker om dagarna där inne, kul, ingen dag är den andra lik.

Nu ser jag att klockan åter igen har tickat iväg och det är dags att sätta lite fart om man ska hinna med allt idag. Vaknade klockan fyra idag av två små nödiga gossar som bara var tvungna  att få komma ut och det var hemskt vad mörkt det var då, nu är vi på väg mot hösten med stora kliv och vi får snart säga adjö till sommaren. Sitta i vinter och bara ha våra minnen av den kvar. Misströsta inte, det kommer en ny!!!!!  =))

Tack och hejdå för denna gången, önskar er en go dag. ( Ska snart uppdatera trim-bloggen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar