fredag 24 september 2010

Ett nytt kapitel i mitt liv....

Nytt kapitel, ja....  gudarna ska veta hur tjock den här "boken" redan är!!!! 

Nu har jag i alla fall tagit det första steget till ett nytt liv, ensam, singel eller vad fanken man vill, i mina öron klingar det som ljuv musik. Efter all denna långa vånda så har jag äntligen gjort det och det låter kanske hemskt men jag tycker det är skönt. För min del är det det, och någon gång måste jag börja tänka på mig själv och inte på andra. Att få sätta sig själv först någon gång i livet, inte helt fel kanske.
Att få slippa "burken" som plågat hela familjen och som faktiskt förstört en hel del...ja mycket!!! När man sätter sig till ro och börjar tänka efter så är det ju inte klokt egentligen, för att inte tala om omgivningen. Kraven som dom ställer på en, helt jävla plötsligt är det jag som ska se till att det inte dricks för mycket, jag som ska hjälpa, jag som ska ta ansvaret.....jag,jag,jag,jag....  det måste kännas skönt att lämpa över problemet på någon annan.
 Som i ett vingslag har det kommit att bli mitt problem som jag bara är "tvungen" att fixa. Får man någonting tillbaka ,  någon hjälp från dom som gnäller, skulle inte tro det!!!!

Jag har nog själv inte riktigt förstått hur piss-trött jag är på detta förrän nu, det var hemskt vad mycket som kan hända på en natt.... helt plötsligt ser jag allt med helt andra ögon.
Hur utnyttjad jag har blivit!!! Hur ensam känner man sig inte i den världen!

Men hur eller hur....  så går livet vidare och jag har så många ljuspunkter i mitt liv och som finns framför mig.
Och för en gångs skull så känner jag att jag har gjort det rätta och tagit det här beslutet. Jag visste att det fanns nånting kvar i mig i alla fall....  och naturligtvis med en puff i ryggen av min älskade dotter. Hon är den bästaste bästaste vän som man kan ha. Utan henne, då vill jag inte leva!!!

Nu torkar vi tåren och ger oss ut på nya spännande äventyr!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer: