tisdag 11 januari 2011

Vad gör man?????

Vad gör man när ens barn inte mår bra???  Ja, man försöker naturligtvis hitta det onda i spelet och försöka finna en lösning på problemet. Men vad ont det gör i ett modershjärta att det har pågått en tid utan att veta om det....Att behöva gått så ångestladdad varje dag att det tagit sig fysiska former så som illamående och huvudvärk. Att vakna upp varje morgon och veta vad man har framför sig, gjort som dom vuxna sagt, att gå till skolan och sköta den med alla krav som det medföljer.

Usch, jag tycker hela systemet är fruktansvärt, all den pressen som dom utsetts för idag, att alla ska vara stöpta  i samma form och prestera lika.  Alla har inte samma förmåga att kunna hantera denna stress dom utsetts för!!
Efter jul-lovet som nu började har det bara hunnit gå två dagar och Robban mår redan skit. Tycker så synd om honom, idag kom allt, det var som att sticka hål på en ballong ungefär. Tårar och känslor som tumlade om i hela hans stackars kropp. Idag fick mamma lov att sitta och prata och smeka honom över pannan utan protester och jag tror han tyckte  det var skönt att få vara liten för en stund.

Imorgon blir det en paus för honom från skolan, så han får en chans att kunna slappna av och jag ska ta upp problemet med både hans mentor och sen förhoppningsvis en läkare. Nånting måste göras iallafall.

Vad hemskt det är att behöva stå bredvid och se dom lida, jag vill ta över den smärta och oro som han bär så han kan få vara bekymmersfri och lugn.

Önskar att jag hade haft ett trollspö!!!!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar