lördag 20 augusti 2011

HÖST, en plåga!!!!!

Vem vaknar klockan fem en lördagsmorgon???  Jo, jag!!!!  Varför?? skulle så gärna vilja ha en sovmorgon nån gång. Å andra sidan får man väl skylla sej själv när man går och lägger sej innan åtta på kvällen.

På med kaffepannan och nu har man hunnit in på andra baljan, klockan är bara halv-åtta. Kört diskmaskinen o plockat ur den, slängt in en maskin tvätt och snart tänkte jag dra igång med städningen, så det är klart. Skönt att ha det gjort innan lilla Vidar kommer.

Huvudvärken har släppt nu ialf, skönt, tur att det finns treo. Även om jag nu hällt i mej en massa kaffe så känner jag mej ändå ganska seg men det går väl över, förmodligen för att man är totalt utschasad i huvudet. När man ser ut genom fönstret, gör ju inte saken bättre, blåst och regn och det är bara att inse att hösten har kommit. Fy sjutton!!! Den gillar vi inte!!!
Mina blommor som blommat så fint för mej hela sommaren har dött en efter en och bara det kan ju få vilket öga som helst att tåras. Det är ju ännu ett tecken att man går mot bistra tider. Har försökt att ta itu med dom och slänga dom i komposten men så långt har jag  inte hunnit ännu och det ser för bedrövligt ut med dessa vissna blommor. Hade mina funderingar på att plantera dit ljung nu istället, så det är något som pryder ialf. Kanske sån här "kål" också som blivit så populärt de sista åren, fast jag undrar hur länge dom klarar sej???

Just nu känner jag mej inte inspirerad till någonting, så vi får väl se vad det bär hän. Kommer kanske , om jag har tur.

Som läget är nu så skulle jag vilja befinna mej på en öde ö, ensam!!! Gud så skönt det hade vart, åtminstone för ett tag. Blir så trött på skiten här hemma om man nu kan kalla det "hem". Mest en avstjälpningsplats, skulle jag vilja säga. Ingen bryr sej om nånting....  man kan hålla på med tvätt, städning ,plockning om vartannat, tjugofyra timmar om dygnet och det ser likadant ut. Ingen orkar böja på ryggen och plocka upp eller torka upp efter sej, gå ut med sopor o dyl. utan förväntar sej att andra ska göra det, dvs JAG!!!
Inte ens på Vidars dagis med så många barn ser det ut så som det kan göra här. Två-åringarna är duktigare på att hålla reda på sina saker än vad de äldre ungarna är och vuxna för den delen.
Usch, ja nog om detta , man blir bara deprimerad när man tänker på det. Fram med positivt tänkande nu, Bibbi!!!!

Ouu, det var svårt i nuläget...haha

Vidar,Vidar,Vidar!!!!!  Tänk, Vidar så blir man glad!!!

Han är för rolig, den lille knodden, såna upptåg hela tiden, nuär han oxå i den roliga åldern att han tar efter i allt och det man säger. Man får så goa skratt emellanåt. Man hade behövt filmkameran framme hela tiden eftersom det är så svårt att återspegla allt. Jag försöker fånga allt på bild eller filmklipp så gott det går, är så roligt att ha senare i livet och för honom oxå att titta på.

Nä, nu ska jag försöka ta mej in i duschen, kan behövas, så man piggnar till. Det är mycket som ska göras innan man ska vara barnvakt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar