fredag 19 augusti 2011

Så skönt med dessa ensamma morgnar, då får man en stund för sej själv. Sortera lite tankar, dricka lite kaffe och bara få vara. Och det finns tankar.....hela tiden.

Just nu kretsar tankarna på livet och dess krokiga väg som jag alltid tycks hamna på, inte fanken vet jag hur jag bär mej åt men så är det. Kanske är jag lätt att manipulera eller för godtrogen, tror att det lutar åt det sista faktiskt. Man vill ju tro allt gott om alla människor.
Hur ska man annars kunna fortsätta i livet om man inte tror på mänskligheten. Alla är vi ju olika och tack gode gud för det, hur skulle det annars se ut.

Ja, jag ska inte gå in djupare på det, känner jag.

Idag består dagen av bara jobb o jobb. Ska lägga mej tidigt ikväll för att orka med lördagen, för den lär bestå av ett evigt pusslande med ungar och hundar, men det gör ingenting för jag får min "belöning" sen, ska få ha lilla Vidar hos mej över natten för mamma o pappa ska ha kräftskiva med sina vänner. Och då ska vi mysa gossen och jag.

Han är så go mitt lilla barnbarn, fast denna veckan tror jag har tagit på honom med all inskolning på dagis och en mormor  som flängt där hela tiden. Han var så arg igår bitvis att det var synd om honom, han kan ju inte tala om varför ju...  den lille stackarn. Sen tror jag att han saknar sin pappa om kvällarna ,nu när han måste vara iväg och jobba i Gbg några veckor. Det blir ju en omställning för den lille också, även om det funkar bra så. Men en mormor kan inte ersätta varken mor eller far, hur man än försöker att hjälpa.

Dags för en dusch och möta dagens äventyr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar