tisdag 11 oktober 2011

Hösten, kan vara vacker....

men ack så kall. Det märks att man går mot mörkare årstid nu. Ruggigt värre.
Jag vet inte vart Augusti och September tog väggen, helt plötsligt står jag i Oktober månad och fattar ingenting.
Kallt har det börjat bli om nätter och kvällar, ja morgnarna också för den delen, idag kröp jag in i mysfilten på morgonen när jag drack mitt kaffe. Den är varm o go.
Köket är vi inte riktigt klara med men det är inte mycket kvar nu, någon vägg som ska målas och en hylla som ska sättas upp sen är det äntligen färdigt. Hade tänkt göra det i helgen som gick men jag vet inte vad som hände?? Inget som jag planerat blev som det skulle, jag säger som Raskens Ida, "man ska aldrig planera nåt, det blir aldrig så ändå"!!  Och det är sant ialf när det gäller mej.
Vidar fyllde två år siste september och det firades i dagarna tre..  haha.. den lille plutten , han förstog nog inte riktigt vad det var som hände och han måste varit helt slut efter den helgen. Många var vi som kom och firade honom och presenter i överflöd. Men det var trevligt och roligt. Mycket "bilar" blev det.

Ska snart in i duschen var det tänkt, för snart är det dax att köra Robban till skolan, en vända har jag redan hunnit med på morran, vi har ju bara en bil nu så vi får pussla o pussla. Men det går ju. Vi ska åka in och se om vi hittar någon vinterjacka till Robban idag...  nu börjar det allt bli för kallt för att bara ha tjocktröjan på.
Så nu får vi hålla tummarna på att vi hittar ngt som passar honom.
Andra baljan kaffe på "G" och nu dags att slita sej från datorn....  annars blir det panik.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar